You are currently viewing Pendidikan Istimewa bagi anak istimewa untuk menggapai asa dalam kehidupan dunia
Suasana hati yang baik hari ini disponsori oleh kopi

Pendidikan Istimewa bagi anak istimewa untuk menggapai asa dalam kehidupan dunia

  • Post author:
  • Post category:Serius
  • Reading time:4 mins read

bagi anak istimewa asa dalam

Pendidikan Inklusif merupakan suatu penyelenggaraan pendidikan yang memberikan kesempatan kepada semua peserta didik yang memiliki kelainan dan memiliki potensi kecerdasan atau bakat istimewa untuk mengikuti pendidikan atau pembelajaran dalam suatu lingkungan pendidikan secara bersama-sama dengan peserta didik pada umumnya. Pendidikan yang diberikan tidak kurang dan beda dari peserta didik pada umumnya.

Peserta didik inklusif saat ini sudah diperbolehkan untuk ber Sekolah di Sekolah umum, dan saat ini semua sekolah harus dapat menerima jika peserta didik tersebut tergolong pada anak yang istimewa. Anak istimewa juga harus mendapatkan pendidikan yang sama dengan peserta didik lainnya, mendapat perlakuan yang sama dan hak yang sama dengan kata lain tidak dibeda bedakan.

Semua tergantung keluarga orang tua atau wali murid menmberikan pendidikan anak inklusi tersebut dimana, ada yang dimasukkan di Sekolah umum, Sekolah Luar biasa dan les privat mungkin. Semua anak inklusi harus mendapatkan pendidikan yang layak, dihargai dan dipahami.

Semua makhluk di muka bumi yang diciptakan oleh Tuhan Yang Maha Esa pasti sudah memberikan kelebihan dan kekurangan kepada mahkluk yang telah diciptakanNya. Dan Tuhan telah menentukan adanya anak yang berkebutuhan khusus, dimana pastiya Tuhan telah menyiapkan rencana istimewa untuk mereka. Dan untuk para orang tua atau wali murid janganlah merasa malu atau menjadikan beban terhadap anak inklusi.

Begitupun dengan anak inklusi, anak inklusi memiliki keterbatasan atau kekurangan tetapi mereka memilki kemampuan atau bakat yang jarang dimilki oleh anak pada umumnya. Kemampuan atau bakat yang dimilki anak inklusi harus terus didorong atau diarahkan agar menjadi bekal dan kemampuan yang istimewa untuk mereka bahkan bisa menjadi suatu kebanggaan bagi dirimnya, keluarga maupun masyarakat nanti.

Pendidikan yang diberikan kepada anak inklusi atau berkebutuhan khusus harus sama dengan yang lain, diajarkan keterampilan yang sama. Guru atau pendamping anak berkebutuhan khusus atau yang disebut sebagai shadow teacher di Sekolah Luar Biasa berperan penting dalam keberhasilan pendidikan. Guru harus bisa memahami, bersabar, menghargai, menyayangi anak berkebutuhan khusus. Dan sebagai guru inklusi tidak boleh menyerah akan mengajarkan anak inklusi. Yang pada intinya guru harus memberikan pendidikan, pengetahuan dan pengalaman yang baik bagi anak inklusi dengan tidak membedakan dengan pendidikan yang diberikan pada anak pada umumnya. Mungkin ada perbedaan dalam pendidikan yang diberikan di sekolah luar biasa dan tergantung pada keterbatasan anak tersebut, bisa dibedakan dalam keterlambatannya dalam memahami sesuatu, berhitung dan lain sebagainya semua tergantung pada keterbatasannya masing masing.

Yang terpenting dari semua itu yaitu orang tua, orang tua, lingkungan atau keluarga adalah peran terpenting dan yang utama dalam keberhasilan pendidikan bagi anak inklusi. Orang tua harus optimis dan yakin akan bakat atau kemampuan yang dimiliki dari anak istimewa ini.

Dan untuk semua itu keberhasilan anak inklusi bukan hanya dilihat dari pintar cerdasnya dalam materi atau teori, keberhasilan untuk masa depan bisa dilihat dari kemampuan yang lainnya. Semisal pandai melukis, pandai bermain alat musik dan lain sebagainya. Semua itu bisa diasah atau didalami. Hal tersebut akan menjadi suatu hal yang menjadi bekal mereka di masa depan. Guru dan orang tua harus mendukung hal tersebut. Dengan itu mungkin bisa dibuat kelas keterampilan sesuai bakat yang dimilki anak inklusi atau dibuat kelompok sesuai keterampilan mereka. Berikan pendidikan dan pengalaman yang istimewa untuk anak yang istimewa pula.

Karya: Alya Ramandha

Judul: Pendidikan Istimewa bagi anak istimewa untuk menggapai asa dalam kehidupan dunia

Asal: H. 2010897 Universitas Djuanda

wisatakopi
Author: wisatakopi

This Post Has 54 Comments

  1. Glen Loubier

    F*ckin¦ tremendous issues here. I am very happy to see your article. Thanks so much and i’m having a look forward to touch you. Will you please drop me a e-mail?

  2. magnificent points altogether, you just gained a brand new reader. What could you suggest about your put up that you made some days in the past? Any certain?

  3. Sugar Defender

    Awesome website you have here but I was curious about if you knew of any discussion boards that cover the same topics talked about in this article? I’d really like to be a part of online community where I can get feedback from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

  4. Renew Review

    You made some nice points there. I did a search on the topic and found most guys will consent with your website.

  5. Fitspresso

    Hi there! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to check it out. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Superb blog and wonderful design and style.

  6. Quietum Plus

    Hi my friend! I wish to say that this post is awesome, nice written and include approximately all important infos. I would like to look extra posts like this .

  7. certainly like your web site however you need to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to tell the reality on the other hand I will surely come again again.

  8. Fitspresso

    Fitspresso is a brand-new natural weight loss aid designed to work on the root cause of excess and unexplained weight gain. The supplement uses an advanced blend of vitamins, minerals, and antioxidants to support healthy weight loss by targeting the fat cells’ circadian rhythm.

  9. Fitspresso is a brand-new natural weight loss aid designed to work on the root cause of excess and unexplained weight gain. The supplement uses an advanced blend of vitamins, minerals, and antioxidants to support healthy weight loss by targeting the fat cells’ circadian rhythm.

  10. I’ve recently started a web site, the information you provide on this site has helped me greatly. Thanks for all of your time & work. “Patriotism is often an arbitrary veneration of real estate above principles.” by George Jean Nathan.

  11. I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I¦ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my website 🙂

  12. Unlock the potential of your pineal gland with the potent Pineal XT Dietary supplements serve as a gateway to expanding one’s range of expression, and Pineal gland support supplements, in particular, can elevate mental and spiritual capabilities. Pineal XT vitamins offer a pathway to endless joy, prosperity, health, and love. These supplements are designed to bolster the pineal gland’s function, enhance overall body performance, and boost energy levels. It stands as a premier alternative for reducing the impact of fluoride, pollutants, and the natural aging process.

  13. Fitspresso is a brand-new natural weight loss aid designed to work on the root cause of excess and unexplained weight gain. The supplement uses an advanced blend of vitamins, minerals, and antioxidants to support healthy weight loss by targeting the fat cells’ circadian rhythm

  14. Fitspresso

    Fitspresso is a brand-new natural weight loss aid designed to work on the root cause of excess and unexplained weight gain. The supplement uses an advanced blend of vitamins, minerals, and antioxidants to support healthy weight loss by targeting the fat cells’ circadian rhythm

  15. The Money Wave

    There are definitely a lot of details like that to take into consideration. That is a great level to convey up. I supply the thoughts above as basic inspiration however clearly there are questions just like the one you bring up the place crucial thing will be working in sincere good faith. I don?t know if finest practices have emerged around things like that, but I’m certain that your job is clearly recognized as a fair game. Both girls and boys feel the influence of only a moment’s pleasure, for the remainder of their lives.

Leave a Reply